STORIE GIALLOROSSE… Tedesco di Germania

Della teutonica di Rudi Voeller di fine anni ’80 inizio anni ’90 ricordiamo tutti … Voeller, che diventa campione del mondo con la sua Germania nel 1990 proprio in e allo Olimpico. Insieme lui, però, in giallorosso e in giocava un altro “tedesco di Germania”, probabilmente anche più tedesco di lui: l’eclettico difensore Thomas La Roma lo aveva preso dal Verona, lui poteva giocare sia da terzino che da difensore centrale e alla restò dal 1989 al 1991, proprio nelle stagioni cavallo di quei del ’90 che vinse insieme al connazionale Voeller.

In giallorosso ha messo insieme 62 partite e 3 in e ha vinto la Coppa 1990-91, perdendo, però, la di contro l’ di quella stessa stagione. In campo aveva la tipica caratteristica tedesca: l’affidabilità. Fuori dal campo, dicono i maligni, era un po’ meno affidabile. Ma ai questo interessava poco, anche perché quando giocava sbagliava raramente partita.

(Rubrica cura di Franco BOVAIO)

65 thoughts on “STORIE GIALLOROSSE… Tedesco di Germania

    • 06/11/2019 in 19:19
      Permalink

      David Buccilli , si può dire tutto quello che si vuole ma sto signore ha giocato oltre 60 partite in nazionale, partecipando a ben 3 mondiali (da titolare!) con la Germania.
      Non mi par poco.

      Rispondi
    • 06/11/2019 in 19:33
      Permalink

      La vittoria del campionato del mondo ’90 da titolare non mi sembra poco affatto…

      Rispondi
    • 06/11/2019 in 21:28
      Permalink

      mi sa che lo ricordate veramente male…. giocatore lentissimo e senza personalita… il piu scarso di quella nazionale…mai amato dalla curva…dopo roma spari’ del tutto… all ittica pensace te quando parli con me di calcio…si vede che all epoca seguivate poco il sign thomas berthold

      Rispondi
    • 06/11/2019 in 21:38
      Permalink

      La Roma essere campioni del mondo con una nazionale forte come la germania anni 90 non significa essere forti,qui 63 presenze con 3 gol e parecchi sulla coscenza,non lascio’ mai il segno e poco amato dalla curva che non vedevamo l ora se ne andasse per poi tornare a casa in germania con poche fortune…

      Rispondi
    • 07/11/2019 in 06:34
      Permalink

      A david lassa perde che la roma del Flaminio non te la ricordi tu… quando parli con me di calcio… Ahahajjhaah

      Rispondi
    • 07/11/2019 in 06:43
      Permalink

      David Buccilli , infatti via dalla Roma venne preso prt 2 anni dal Bayern Monaco… non una società scarsa mi pare.
      Con lo Stoccarda vinse una Intertoto, una Coppa di Germania e raggiunse la finale in Coppa delle Coppe….
      Ripeto: uno scarso 3 mondiali da titolare (1 oro e 1 argento) con la nazionale tedesca, non se li sogna neppure.
      Non era Aldair ma nemmeno certi zappatori che hanno girato dalle parti di Trigoria…

      Rispondi
    • 07/11/2019 in 07:54
      Permalink

      qui 63 presenze in due anni di cui una qyarantina di partite visto dalvivo e veramente poca cosa,con mattheus,brehme e klissman ci giocavo pure io..,al bayer monaco gioco: poco e niente per poi svernare a casa nello stoccarda…, al suo posto arrivo un certo Aldair e direi che e’ andato ”leggermente” meglio….

      Rispondi
    • 07/11/2019 in 08:00
      Permalink

      Gaspar Pinirosi me la ricordo benissimo perche c ero… vuoi anche la mia foto con lo striscione ” dino non tirare che la corda si spezza” riferito ai biglietti troppo cari….o un racconto della sera di coppa italia della battaglia in sud del gam contro cucs …bei ricordi ..lhai presa pure tu una monetina in testa?quella notte fu tutti contro tutti…

      Rispondi
    • 07/11/2019 in 08:21
      Permalink

      Il primo anno di Aldair lo fece proprio in coppia con Berthold!
      Non ”al posto di”…
      E proprio perché quella Germania era fortissima, un posto da titolare lo trovi solo se hai le qualità.
      Le critiche?
      Era una Roma che non veleggiava più ai piani altissimi della classifica dopo anni leggendari, ergo: le critiche se le beccarono tutti.
      Da Giannini a Desideri. Da Dino Viola al barone Liedholm.
      Persino Voeller, nel primo e nell’ultimo anno.
      Poi andò al Marsiglia a vincere la Champions.
      A svernare nello Stoccarda… ?
      Ci giocò ben 8 anni e venne selezionato per Usa ’94…

      Rispondi
  • 31/01/2021 in 05:17
    Permalink

    After looking at a few of the blog posts on your web site, I truly appreciate your technique of writing a blog.

    I added it to my bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my
    web site as well and tell me how you feel.

    Rispondi
  • 02/02/2021 in 23:36
    Permalink

    Amazing things here. I’m very glad to peer your post. Thank you a lot and I’m having a
    look forward to touch you. Will you kindly drop me a mail?

    Rispondi
  • 12/02/2021 in 02:58
    Permalink

    Great weblog here! Additionally your site lots up fast!

    What web host are you the use of? Can I get your affiliate link in your host?
    I want my web site loaded up as quickly as yours lol

    Rispondi
  • 10/03/2021 in 06:11
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide
    credit and sources back to your website? My blog is in the exact same niche as
    yours and my users would really benefit from some of the information you provide here.
    Please let me know if this alright with you. Regards!

    Rispondi
  • 15/03/2021 in 05:20
    Permalink

    I do not know whether it’s just me or if everyone else encountering issues with your blog.
    It appears as if some of the written text on your content
    are running off the screen. Can someone else please provide feedback and
    let me know if this is happening to them as well? This might be a problem with my browser because I’ve
    had this happen before. Many thanks games ps4 185413490784 games ps4

    Rispondi
  • 16/03/2021 in 00:27
    Permalink

    I’m gone to tell my little brother, that he should also
    pay a quick visit this web site on regular basis to get updated from hottest gossip.
    games ps4 allenferguson games ps4

    Rispondi
  • 18/03/2021 in 13:59
    Permalink

    When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me
    when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added
    I get four emails with the exact same comment. There has to be a means you are able to remove me from that
    service? Many thanks!

    Rispondi
  • 19/03/2021 in 02:06
    Permalink

    When someone writes an piece of writing he/she retains the idea of a user in his/her brain that how
    a user can understand it. Thus that’s why this piece of writing
    is amazing. Thanks!

    Rispondi
  • 19/03/2021 in 11:26
    Permalink

    I have read so many articles or reviews about the blogger lovers except this article is
    genuinely a pleasant paragraph, keep it up.

    Rispondi
  • 21/03/2021 in 23:33
    Permalink

    Hi to every one, for the reason that I am truly keen of reading
    this weblog’s post to be updated regularly.
    It contains good stuff.

    Rispondi
  • 22/03/2021 in 09:21
    Permalink

    I must thank you for the efforts you have put in penning this blog.
    I am hoping to check out the same high-grade content from you in the
    future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to
    get my very own blog now 😉

    Rispondi
  • 09/04/2021 in 22:09
    Permalink

    I’m very pleased to discover this site. I want
    to to thank you for your time for this wonderful read!!
    I definitely liked every little bit of it and I have
    you book marked to see new stuff on your web site. 0mniartist asmr

    Rispondi
  • 29/04/2021 in 10:09
    Permalink

    Great website. Plenty of useful information here. I am sending it to several pals ans additionally sharing
    in delicious. And naturally, thank you in your sweat!

    Rispondi
  • 29/04/2021 in 17:53
    Permalink

    I got this web site from my buddy who informed me regarding this website and at the moment this time
    I am browsing this site and reading very informative articles or reviews here.

    Rispondi
  • 04/05/2021 in 03:35
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Many thanks, However I am having issues with your RSS.
    I don’t know the reason why I cannot subscribe to it.
    Is there anyone else having similar RSS problems?
    Anyone who knows the answer will you kindly respond?
    Thanks!!

    Rispondi
  • 04/05/2021 in 09:10
    Permalink

    Good day! This is kind of off topic but I need some advice from an established
    blog. Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to start.
    Do you have any tips or suggestions? Thank you

    Rispondi
  • 07/05/2021 in 12:30
    Permalink

    I’ll immediately grasp your rss feed as I can’t in finding your email subscription hyperlink or e-newsletter service.

    Do you’ve any? Please let me recognize so that I may subscribe.

    Thanks.

    Rispondi
  • 08/05/2021 in 06:13
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i like studying your articles.
    Stay up the good work! You already know, lots of persons
    are searching around for this info, you can aid them greatly.

    Rispondi
  • 09/05/2021 in 16:50
    Permalink

    This is the right web site for anyone who really wants to find out about
    this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa).

    You definitely put a fresh spin on a topic that’s been discussed for a long time.
    Wonderful stuff, just great!

    Rispondi
  • 15/05/2021 in 15:21
    Permalink

    scoliosis
    Hmm is anyone else experiencing problems with the images
    on this blog loading? I’m trying to find out if its a problem on my end or
    if it’s the blog. Any feedback would be greatly appreciated.
    scoliosis

    Rispondi
  • 17/05/2021 in 02:30
    Permalink

    scoliosis
    I like the valuable info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your blog and check again here regularly.
    I’m quite sure I will learn many new stuff right here!
    Best of luck for the next! scoliosis

    Rispondi
  • 19/05/2021 in 09:51
    Permalink

    scoliosis
    These are really wonderful ideas in concerning
    blogging. You have touched some nice factors here. Any way keep up wrinting.
    scoliosis

    Rispondi
  • 20/05/2021 in 18:42
    Permalink

    dating sites
    Howdy! I understand this is sort of off-topic however I needed to ask.
    Does managing a well-established blog like yours take a massive amount work?

    I’m brand new to operating a blog but I do write in my journal daily.

    I’d like to start a blog so I can share my personal experience and feelings online.
    Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring
    blog owners. Thankyou! dating sites

    Rispondi
  • 21/05/2021 in 16:48
    Permalink

    Hi, everything is going fine here and ofcourse every one is
    sharing facts, that’s really excellent, keep up writing.

    Rispondi
  • 26/05/2021 in 02:30
    Permalink

    What’s up, this weekend is pleasant in favor of me, for the reason that this occasion i am reading this fantastic educational article here at my house.

    Rispondi
  • 26/05/2021 in 10:12
    Permalink

    It’s really very difficult in this full of
    activity life to listen news on Television, so I simply use world wide web for that purpose, and get the most recent news.

    Rispondi
  • 29/05/2021 in 15:41
    Permalink

    I all the time used to read piece of writing
    in news papers but now as I am a user of web therefore from now I am using net for content, thanks to web.

    Rispondi
  • 31/05/2021 in 05:43
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is
    added I get three e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?
    Thanks!

    Rispondi
  • 01/06/2021 in 01:58
    Permalink

    Hello, this weekend is nice in support of me, because this time i am reading this wonderful educational paragraph
    here at my house.

    Rispondi
  • 01/06/2021 in 23:54
    Permalink

    Hi there just wanted to give you a brief heads up and let you
    know a few of the pictures aren’t loading correctly. I’m not sure
    why but I think its a linking issue. I’ve tried it
    in two different internet browsers and both show the same results.

    Rispondi