SARRI “Mourinho? L’ho conosciuto ed è un bel personaggio, a me rimane simpatico”

(SPORTMEDIASET) Dopo Josè Mourinho, tocca a Sarri. Il derby a distanza prosegue con il nuovo tecnico della Lazio, presentato a Formello: “Io un grande dualismo con Mou non lo vedo – ha detto in conferenza - L’ho conosciuto, è un bel personaggio, che mi sta simpatico. Lui ha vinto molto più di me, ha un pedigree molto più elevato, ma non vuol dire assolutamente nulla. Nel derby faremo di tutto e di più per vincere” L’ex e Juve ha già le idee chiare sull’impronta di gioco: “Vorrei vedere una che ha grande spirito di sacrificio in settimana, per poi divertirsi e dominare il gioco la domenica. I presupposti ci sono ed è uno dei motivi per cui sono qui. In questa società ho visto la possibilità di tirar fuori le mie caratteristiche migliori”.

ha poi parlato del tempo che potrebbe essere necessario per ingranare e dei piani di mercato: “Il tempo è una questione imponderabile, nelle mie esperienze ho visto un po’ di tutto. A Empoli eravamo ultimi dopo 8 giornate, a dopo 3 partite avevamo fatto 2 punti, poi abbiamo vinto ripetutamente. Al siamo partiti bene, poi c’è stato un periodo di rigetto e siamo ricresciuti dopo. Alla Juve è stata dura anche se abbiamo vinto il campionato. Una va vista in una competizione lunga. Non so se ci possa essere un contraccolpo iniziale o un rigetto dopo, mi è successo di tutto, vedremo come limitare le difficoltà che arriveranno nella prima stagione. Sul mercato abbiamo fatto una lista di ruoli, non ci siamo soffermati sui nomi ma sulle caratteristiche. Mi piacerebbe domani mattina partire con i 24 definitivi, ma so che nel calcio attuale è impossibile, vediamo di farlo il prima possibile, dobbiamo essere pronti a soluzioni diverse”. (…)

L’ambiente Lazio potrebbe essere più adatto a lui di quanto lo sia stato quello bianconero: “Si parla di Juve, di Lazio, ma sono entità astratte. Le società sono fatte di persone che le rappresentano è difficile parlare in modo generico. Sicuramente anche qui non sarà un percorso semplice e breve, con le squadre nuove all’inizio ho sempre fatto un po’ di fatica. Quando ci sono idee precise, quando sei un allenatore di campo e non un gestore è inevitabile. La gente pensa che si tratti di schemi freddi, ma qui si parla di filosofia, bisogna far passare ai giocatori il proprio modo di pensare. Mettere insieme 25 cervelli diversi è complesso. Il calcio che mi fa divertire è quello che la sera mi manda a casa contento, a prescindere dal risultato. Si può tornare a casa inferociti anche dopo una vittoria. Il concetto che per vincere bisogna giocare male non lo capisco. Si possono perdere delle partite, ma giocando bene alla fine si vince. Su Luis Alberto (che non ha risposto alla convocazione e ancora non si è presentato a Formello, ndr) è un problema societario, dal di vista morale aspetto che arrivi, parli con me e la squadra, se ci convince il problema svanisce, altrimenti dovrà chiedere scusa a me e alla squadra”. (…)

si è detto entusiasta del ritorno in panchina e della possibilità di rivedere i negli stadi: “Non sono un frequentatore di social, i per me sono quelli che si presentano davanti ai cancelli. Mi fa piacere siano felici del mio arrivo. Non penso che qui ci siano meno pressioni che alla Juve, al o al Chelsea. Ho fatto un anno in cui sono stato fermo, ma il calcio a porte chiuse non mi è mancato, non mi scattava la nostalgia. Mi mancava la settimana, ma non la partita, ciò che vedevo non mi dava voglia di tornare. Ora coi in il tutto crescerà in dismisura in breve tempo, speriamo che l’evoluzione della pandemia sia positiva e di rivedere i come all’Europeo. Sta per aprirsi un mondo nuovo, ora ho voglia di ricominciare allenare”.

Anche sul modulo l’allenatore toscano ha le idee chiare: “Forse sono un integralista, ma dovreste dirmi di cosa perché faccio fatica a capirlo. L’obiettivo è partire col 43-3, poi però c’è l’evoluzione. A Empoli sono partito in un modo e finito in un altro, lo stesso a Napoli. Al non c’erano dubbi per le caratteristiche degli attaccanti, ma spesso ho cambiato modulo rispetto ai primi di preparazione. L’obiettivo è il 43-3, vediamo gli esterni che ci saranno, poi non è che ci deve far paura mettere un ragazzino nei 3 attaccanti, vediamo cosa propone il mercato, a cosa ci può portare. Siamo pronti a cambiare anche idea”.

ha poi ammesso che la sua prima potrebbe non essere delle più dal di vista dei risultati, lasciando comunque intendere che l’Europa è l’obiettivo minimo: “Il primo anno sarà di costruzione. Questo non ci preclude niente, ma sarà più difficile rispetto ai successivi. Comunque non ci diamo per vinti. L’obiettivo lo sappiamo tutti e dal di vista economico fa la differenza”. (…)

47 thoughts on “SARRI “Mourinho? L’ho conosciuto ed è un bel personaggio, a me rimane simpatico”

  • 10/07/2021 in 01:29
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that
    I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway
    I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement
    you access consistently quickly.

    Also visit my blog … 구글상위노출교육 [¸ÔƢ]

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 01:31
    Permalink

    My coder is trying to convince me to move to .net from
    PHP. I have always disliked the idea because of
    the expenses. But he’s tryiong none the less.
    I’ve been using WordPress on several websites for about
    a year and am nervous about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it?
    Any help would be greatly appreciated!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 01:44
    Permalink

    I am really enjoying the theme/design of your blog.
    Do you ever run into any browser compatibility problems?
    A handful of my blog visitors have complained about my blog not operating
    correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any ideas to help fix this problem?

    Visit my homepage: 먹튀검증업체

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 01:54
    Permalink

    certainly like your website but you need to check the spelling on quite a few of your posts.
    Several of them are rife with spelling issues and I find
    it very troublesome to tell the reality on the other hand
    I’ll certainly come back again.

    my webpage: private driver

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 02:00
    Permalink

    Hi there to eevery body, it’smy first visit of this weblog; this website contains remarkable and really good
    data in support of visitors.

    Also visit my blog – psychological tricks (Clyde)

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 02:10
    Permalink

    I do not even understand how I stopped up right here, but I assumed this
    post was great. I don’t recognise who you are however certainly you are going
    to a well-known blogger if you happen to aren’t already. Cheers!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 02:36
    Permalink

    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative.
    I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you
    continue this in future. A lot of people will be benefited from your
    writing. Cheers!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 04:28
    Permalink

    Simply desire to say your article is as astounding.
    The clarity in your post is just excellent and i can assume you are an expert on this subject.
    Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please continue the rewarding
    work.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 04:38
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added”
    checkbox and now each time a comment is added I get four e-mails with the same comment.

    Is there any way you can remove people from that service?

    Bless you!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 05:10
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that
    you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the
    same nearly very often inside case you shield this hike.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 05:48
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in penning
    this website. I am hoping to see the same high-grade
    content from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my
    very own site now 😉

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 05:54
    Permalink

    If some one wants expert view about blogging afterward i suggest him/her to pay a quick visit this web site, Keep up the good work.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 06:18
    Permalink

    Hello there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick
    shout out and say I truly enjoy reading your blog posts. Can you
    recommend any other blogs/websites/forums that deal with the
    same subjects? Thank you!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 06:27
    Permalink

    Hi there, I discovered your blog by the use of Google even as searching for a related matter, your website got
    here up, it looks great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just changed into aware of your blog via Google, and found that it
    is truly informative. I’m going to watch out for brussels. I’ll be grateful if
    you continue this in future. A lot of other people will be benefited out of your
    writing. Cheers!

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 06:46
    Permalink

    Aw, this was a very good post. Spending some time and actual
    effort to produce a really good article… but what can I say… I hesitate a
    whole lot and don’t manage to get nearly anything done.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 07:04
    Permalink

    Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your effkrts and I will be waiting for yoour
    next write ups thanks once again.
    homepage

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 07:23
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 08:41
    Permalink

    If you wish for to obtain a good deal from this article
    then you hhave too apply these methods to your won blog.

    web page

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 09:08
    Permalink

    Hurrah! After all I got a blog from where I be capable off in fact take valuable facts regarding my study and knowledge.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 09:09
    Permalink

    Wow, this piece of writing iѕ nice, my sister iѕ analyzing theѕe thіngs, so
    І am ցoing to let know her.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 09:15
    Permalink

    Hurrah, that’s what I was exploring for, what a data!
    present here at this webpage, thanks admin of this website.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 09:19
    Permalink

    What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I’ve
    discovered It absolutely helpful and it has aided me out loads.
    I am hoping to give a contribution & help different customers like its aided me.
    Good job.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 09:33
    Permalink

    Howdy! Would you mind if I share your blog with my zynga group?
    There’s a lot of folks that I think would really appreciate your content.
    Please let me know. Thank you

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 10:01
    Permalink

    Hurrah, that’s what I was seeking for, what a material!
    existing here at this webpage, thanks admin of this web site.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 10:05
    Permalink

    Hiya! Quick questkon that’s entirely off topic.
    Do you know how to make youur site mobile friendly? My weblog looks weird hen vieeing from myy iphone 4.
    I’m trying to find a theme or plugin that moght be able to resolve this issue.
    If you havve any suggestions, please share. With thanks!

    đặt cược trận đấu web site
    vibori

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 10:20
    Permalink

    I constantly emailed this website post page to all my friends,
    as if like to read it afterward my contacts will too.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 10:35
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it
    or something. I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that,
    this is fantastic blog. An excellent read. I will definitely
    be back.

    Rispondi
  • 10/07/2021 in 11:14
    Permalink

    If some one desires expert view concerning blogging
    and site-building afterward i propose him/her to go to see this web site, Keep up the good job.

    Rispondi
  • 14/07/2021 in 11:47
    Permalink

    I think the admin of this web site is genuinely working hard in support of his site, since here every material is quality
    based material.

    Rispondi
  • 20/07/2021 in 12:57
    Permalink

    Hello my family member! I wish to say that this article is awesome, great written and come with approximately all significant infos.
    I’d like to see extra posts like this .

    Rispondi