La Coppa Italia del 1980 e la nascita della grande Roma di Viola e Liedholm raccontate quarant’anni dopo in un libro

Il 17 di quarant’anni fa torna alzare al cielo un trofeo dopo un lungo periodo di astinenza dalle vittorie. E’ la del 1979-80, quella che vince battendo ai il Torino in uno bagnato da una pioggerellina primaverile. E’ il primo trofeo di Dino Viola (che era diventato proprietario e del un anno prima) ed è quello che apre la sua indimenticabile era alla della società. E’ la alla quale tutti i di allora sono rimasti più affezionati, perché con essa “abbiamo acquisito la consapevolezza di essere diventata una vincente”, per usare le parole che l’eroe della serata, Franco Tancredi, ha detto Franco Bovaio, autore di un su quel successo edito dall’Associazione Giallorossa.

.S. 1979-80 – la Italia” è il titolo dell’opera, inserita in un progetto rievocativo pluriennale che l’ fondata dal presidente Conforti si è prefissa di portare avanti insieme all’autore. Un libro colori, di 70 pagine, suddiviso in due parti. Nella prima si ripercorrono tutte le partite che ha giocato in quell’edizione della nazionale attraverso i tabellini, le foto dell’epoca ricolorate dalla sapiente mano di Claudio Ciancarini e i ricordi, gara per gara, di Antonio Bongi, uno dei fondatori del Commando Ultrà Sud, che proprio in quel periodo stava diventando il gruppo-leader degli ultras di tutta Europa. La seconda del libro, invece, è dedicata alle interviste ai protagonisti di allora, che con i loro ricordi, aneddoti e curiosità ci aiutano rivivere quei momenti e la nascita della grande di Dino Viola.

Il costo del è di 15.00 euro. Chiunque sia interessato acquistarlo può scrivere al nostro indirizzo di posta elettronica. 

22 thoughts on “La Coppa Italia del 1980 e la nascita della grande Roma di Viola e Liedholm raccontate quarant’anni dopo in un libro

  • 18/05/2021 in 02:47
    Permalink

    Hello there! Quick question that’s entirely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone.

    I’m trying to find a theme or plugin that might be able to
    correct this issue. If you have any recommendations, please share.
    Cheers!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 03:19
    Permalink

    Howdy would you mind stating which blog platform you’re using?

    I’m planning to start my own blog soon but I’m having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your layout
    seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique.
    P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 03:20
    Permalink

    My relatives always say that I am killing my
    time here att web, howevr I kmow I am getting
    know-how aall the time by reading such pleasant articles
    or reviews.

    mypage … thrive weight loss plzn (Albertina)

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 04:08
    Permalink

    Awesome blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally overwhelmed
    .. Any tips? Thanks a lot!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 05:14
    Permalink

    I want to to thank you for this excellent read!! I absolutely
    enjoyed every bit of it. I’ve got you saved
    as a favorite to look at new things you post…

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 05:22
    Permalink

    Thanks for one’s marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you could be a great author.I will
    make certain to bookmark your blog and will come back in the future.
    I want to encourage you to continue your great job, have a nice morning!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 05:49
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here from a different page and thought
    I might as well check things out. I like what I see so now
    i’m following you. Look forward to going over your web page repeatedly.

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 06:33
    Permalink

    I take pleasure in, result in I found just what I
    was taking a look for. You’ve ended my four day lengthy hunt!
    God Bless you man. Have a nice day. Bye

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 07:51
    Permalink

    Hello there, I found your web site by the use of Google
    while looking for a related matter, your web site came up, it appears to be
    like good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just changed into alert to your weblog thru Google,
    and located that it’s really informative. I’m going to watch out for brussels.
    I will be grateful when you continue this in future. Lots of folks can be benefited from your writing.
    Cheers!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 08:58
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested
    to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My
    iPad is now broken and she has 83 views. I know this is entirely off topic but
    I had to share it with someone!

    Rispondi
  • 18/05/2021 in 10:09
    Permalink

    Greetings from Florida! I’m bored to death at work so I decided
    to browse your website on my iphone during lunch break.
    I really like the info you present here and can’t wait to take a look when I
    get home. I’m surprised at how quick your blog loaded
    on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G ..

    Anyways, very good blog!

    Rispondi
  • 25/06/2022 in 04:50
    Permalink

    We’re a gaggle of volunteers and starting a brand new scheme in our community.
    Your site offered us with useful info to work on. You have performed
    a formidable activity and our whole community might be grateful to you.

    Rispondi