STORIE GIALLOROSSE… Astutillo

di Franco BOVAIO – Astutillo è un nome antico. Uno di quelli che ricordano l’Italia di una volta, nella quale al primo figlio maschio si metteva il nome del nonno paterno e alla prima figlia femmina quello della nonna. E se c’erano tanti fratelli e ognuno aveva dei figli si aveva un sacco di cugini omonimi. Ma per i Astutillo è solo uno: Malgioglio. Il secondo portiere della della e della con la maglia con lo Un uomo meraviglioso, scriviamolo subito. Perché investiva i soldi che guadagnava con il in una attrezzata per il recupero dei ragazzi disabili. Un uomo che si è dedicato e si dedica agli altri con tutto se stesso che, per questo, siamo molto onorati di aver visto giocare con la nostra squadra. Anche se con la ha disputato solo mezza di (il secondo tempo di Catania- 2-2, nel quale ha subito i due dei siciliani) e tre di , queste senza reti al passivo.

Nel suo caso, infatti, non contano le presenze, anche perché davanti aveva quel mostro di regolarità e continuità che è stato Franco , che in quel momento era anche ai massimi livelli della sua splendida carriera. Nel suo caso conta il bagaglio di umanità che ha portato dentro Trigoria e nella squadra. Contano l’altruismo e l’integrità morale che aveva. Conta tutto quello che faceva per i suoi ragazzi, che avevano più bisogno di lui di quanto, realmente, ne avesse la , che lo aveva ingaggiato solo come secondo dopo l’ al di . Che lo aveva preceduto nel ruolo. Alla fine di quella -84, dopo la delusione per la persa contro il e una messa in bacheca, Astutillo attraversò il Tevere e andò difendere i della , che era dove spesso è stata: in Per molti fu un tradimento, ma presto si sarebbero dovuti ricredere, perché Malgioglio avrebbe compiuto un gesto che più romanista di così non avrebbe potuto fare.

Il 1986, al termine di -L.R.Vicenza 3-4, dopo essere stato aspramente contestato dalla laziale, che secondo lui espose anche uno striscione in cui c’era scritto che doveva tornare dai suoi “mostri”, riferendosi ai ragazzi disabili che lui e la moglie stavano aiutando, si tolse la maglia e ci sputò sopra, per poi gettarla in terra. Subito dopo Maglioglio rescisse il contratto con la e disse che avrebbe voluto ritirarsi dal Intanto per i era diventato un mito e qualcuno lo avrebbe anche rivoluto in squadra. Ma l’aria di , per lui, si era fatta pesante. Tornato casa sua, Piacenza, è stato chiamato da all’ come vice Zenga e in nerazzurro è poi rimasto cinque anni.

29 thoughts on “STORIE GIALLOROSSE… Astutillo

  • 10/04/2021 in 19:53
    Permalink

    Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your site,
    how can i subscribe for a weblog web site? The account aided me a acceptable deal.

    I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept 0mniartist asmr

    Rispondi
  • 11/04/2021 in 14:13
    Permalink

    Hey! I know this is kind of off topic but I was wondering if you
    knew where I could get a captcha plugin for my
    comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having
    trouble finding one? Thanks a lot! 0mniartist asmr

    Rispondi
  • 11/04/2021 in 22:05
    Permalink

    Awesome issues here. I am very glad to see your article.
    Thank you a lot and I am taking a look forward to contact you.
    Will you please drop me a e-mail? 0mniartist asmr

    Rispondi
  • 14/04/2021 in 13:02
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand.

    It seems too complex and extremely broad
    for me. I am looking forward for your next
    post, I’ll try to get the hang of it! asmr 0mniartist

    Rispondi
  • 28/04/2021 in 06:00
    Permalink

    Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog stand
    out. Please let me know where you got your design. Bless
    you

    Rispondi
  • 29/04/2021 in 01:29
    Permalink

    Wow, that’s what I was seeking for, what a material! existing here at this webpage,
    thanks admin of this web page.

    Rispondi
  • 29/04/2021 in 04:05
    Permalink

    I like what you guys are usually up too. This sort of clever work and coverage!
    Keep up the amazing works guys I’ve included you guys to my own blogroll.

    Rispondi
  • 29/04/2021 in 14:04
    Permalink

    I do agree with all of the concepts you’ve introduced in your post.
    They are really convincing and will certainly
    work. Nonetheless, the posts are too brief for beginners.
    May you please prolong them a bit from next time?

    Thank you for the post.

    Rispondi
  • 04/05/2021 in 00:41
    Permalink

    If you are going for most excellent contents like myself, just pay a quick
    visit this web page all the time because it gives feature contents,
    thanks

    Rispondi
  • 07/05/2021 in 14:20
    Permalink

    Hi there mates, its impressive paragraph concerning cultureand fully defined,
    keep it up all the time.

    Rispondi
  • 09/05/2021 in 11:11
    Permalink

    This website was… how do you say it? Relevant!!

    Finally I’ve found something which helped me. Cheers!

    Rispondi
  • 15/05/2021 in 12:58
    Permalink

    scoliosis
    What’s up, the whole thing is going well here and ofcourse every one is
    sharing data, that’s really good, keep up writing.
    scoliosis

    Rispondi
  • 16/05/2021 in 21:05
    Permalink

    scoliosis
    I am extremely inspired with your writing skills as neatly as with the
    layout in your blog. Is this a paid subject or did you modify it your self?
    Either way stay up the excellent high quality writing, it is rare to peer a great blog like
    this one nowadays.. scoliosis

    Rispondi
  • 19/05/2021 in 09:56
    Permalink

    scoliosis
    Greetings! Very helpful advice within this post! It’s the
    little changes that produce the largest changes. Many thanks for sharing!
    scoliosis

    Rispondi
  • 20/05/2021 in 19:41
    Permalink

    free dating sites
    This is the perfect site for anyone who would like to find out about this topic.
    You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa).

    You certainly put a new spin on a topic which has been discussed for decades.
    Wonderful stuff, just excellent! dating sites

    Rispondi
  • 21/05/2021 in 13:40
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this weblog’s content
    all the time along with a mug of coffee.

    Rispondi
  • 26/05/2021 in 01:20
    Permalink

    When some one searches for his essential thing, thus he/she wants to
    be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

    Rispondi
  • 30/05/2021 in 23:49
    Permalink

    Hey! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

    Keep up the fantastic work!

    Rispondi
  • 31/05/2021 in 01:18
    Permalink

    Excellent blog here! Also your website loads up very
    fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link
    to your host? I wish my website loaded up as quickly
    as yours lol

    Rispondi
  • 01/06/2021 in 07:31
    Permalink

    What’s up i am kavin, its my first time to commenting anywhere,
    when i read this article i thought i could also create comment due to this sensible
    paragraph.

    Rispondi
  • 02/06/2021 in 03:15
    Permalink

    You are so awesome! I do not believe I’ve read a single
    thing like this before. So great to find someone with a few
    unique thoughts on this issue. Seriously.. many thanks for starting this up.
    This site is something that is required on the web, someone
    with a little originality!

    Rispondi
  • 14/06/2021 in 09:25
    Permalink

    You really make it appear so easy along with your presentation but I in finding this
    matter to be really something that I believe I would never understand.
    It kind of feels too complicated and very wide for me. I am having a look
    ahead to your subsequent put up, I’ll try to get the cling of it!

    Rispondi
  • 15/06/2021 in 04:53
    Permalink

    Excellent post. I was checking constantly this weblog and I’m inspired!
    Extremely helpful information specifically the closing phase :
    ) I care for such info much. I was looking for this
    certain information for a long time. Thanks and best of luck.

    Rispondi
  • 16/06/2021 in 14:49
    Permalink

    Usually I do not read post on blogs, but I would
    like to say that this write-up very compelled me to try
    and do so! Your writing taste has been amazed me. Thanks,
    quite nice article.

    Here is my web-site Verlene

    Rispondi